Filtro Noticias
Filtre de recerca

FCC obre al trànsit el pont sobre el Danubi que connecta Bulgària i Romania

13/06/2013

FCC obre al trànsit el pont sobre el Danubi que connecta Bulgària i Romania

  • Les obres han durat sis anys i connecten les ciutats de Vidin (Bulgària) i Calafat (Romania)
  • La inversió ha arribat als 275 milions d'euros i ha tingut la subvenció de fons de la UE
FCC obre al trànsit el pont sobre el Danubi que connecta Bulgària i Romania

Vidin (Bulgària), 14 de juny de 2013. FCC ha obert avui al trànsit el pont de Vidin-Calafat, que connecta Bulgària amb Romania i que comporta un avanç important en les comunicacions entre ambdós països. Aquesta inauguració posa fi a sis anys de treball en els quals s'han invertit 275 milions d'euros, en el finançament dels quals ha participat la Unió Europea (UE). El projecte ha estat promogut pel Ministeri de Transports, Tecnologies de la Informació i Comunicacions de la República de Bulgària.

El nou pont té una longitud d'1,9 quilòmetres, amb la singularitat que combina el trànsit de carretera i el ferroviari: pel mateix pont transiten d'una banda, cotxes i camions i de l’altra, el tren. Així, les dues ciutats queden interconnectades a través de quatre carrils, un carril per a bicicletes i dues voreres per a vianants i serveis, a més de la via del tren.

FCC també ha realitzat els accessos ferroviaris al pont, que inclouen una nova estació de mercaderies, la rehabilitació de l'estació de passatgers existent i 17 nous quilòmetres de ferrocarril. Segons els càlculs dels dos governs, pel pont circularan més de cent mil vehicles a l'any.

La nova estructura serà gestionada per una societat mixta bulgaroromanesa. Aquest eix de comunicacions canalitzarà tot el tràfic de mercaderies i passatgers entre el sud d'Europa (Grècia, Macedònia i Turquia) amb el nord (Alemanya, Polònia, República Txeca, Eslovàquia i Hongria) sense haver de passar per països no-membres de la UE. A més, el pont de Vidin-Calafat comporta un estalvi important de temps per traslladar-se entre els dos països. Fins ara les ciutats només estaven comunicades per un ferri que no partia fins que no es completava el passatge. Aquest trajecte i els tràmits de duana arribaven a les tres hores i amb el nou pont es reduiran a menys de 15 minuts.

Dels 275 milions de pressupost, 225 milions s'han destinat al “costat” búlgar, mentre que els 50 restants han estat destinats a la part romanesa. Una inversió que ha fet possible crear un miler de llocs de treball, dels quals al voltant de les tres quartes parts han correspost a ciutadans búlgars.

A l'acte d'inauguració, hi van estar presents els primers ministres de Bulgària i Romania, Plamen Oresharski i Victor Ponta, respectivament. Amb ells, el comissari europeu de política regional, Johannes Han, i l'ambaixador d'Espanya a Bulgària, José Luis Tapia. Per part de FCC hi van assistir Fernando Moreno, president de FCC Construcción, i Javier Lázaro, sotsdirector general d'Espanya i Algèria i màxim responsable de l'obra.

Més Europa

En paraules de Fernando Moreno, president de FCC Construcción, “el nou pont de Vidin Calafat és un exemple magnífic de construcció europea: millora la qualitat de vida dels veïns d'ambdós països i contribueix a desenvolupar una zona econòmicament deprimida”. “FCC ha posat en pràctica –va continuar Moreno- solucions innovadores i tecnològicament capdavanteres per superar dificultats naturals d'envergadura com l'enorme cabal del Danubi al seu pas per aquestes ciutats”.

En aquests aspectes també va incidir el ministre de la República búlgara, Plamen Oresharski, el qual es va referir a la singularitat de l'obra duta a terme per l'empresa de Serveis Ciutadans i els avantatges que comporta per als habitants dels dos països i per a tots els europeus. “Aquest pont fa més Europa”.

Abans de l'obertura d'aquesta nova infraestructura, l'única connexió fronterera existent entre Bulgària i Romania era el pont de Ruse (situat més a l'est, a uns 550 quilòmetres de Vidin). Un pont que serà rehabilitat després de l'entrada en vigor de les instal•lacions inaugurades avui. El nou pont de Vidin Calafat forma part del corredor paneuropeu IV que transcorre de Dresden (Alemanya) a Istanbul (Turquia) i està considerat una xarxa essencial per al desenvolupament del transport d'aquesta zona. Aquest corredor dóna una sortida a Centreeuropa als dos ports més grans del Mediterrani oriental: Istanbul (Turquia) i Tessalònica (Grècia).

Experiència de FCC en la construcció de ponts

Els darrers 15 anys, FCC ha executat més d'un milió de metres quadrats de ponts, de tot tipus i sistemes constructius actuals. Entre els ponts que ha construït hi ha el de l’Alamillo (Sevilla), el de Saxònia (Alemanya), el d'Otopeni (Bucarest) i el de l'Assut de l'Or (València). Així mateix, la divisió de construcció de FCC és autora del viaducte de Basarab (Romania) i del de San Marcos (Mèxic), el segon més alt del món.

En l'actualitat estan en construcció ponts importants com el nou accés al pont Centenario a Panamà, el pont de Kafjord a Noruega, el viaducte del Corgo a Portugal, amb 230 metres d'alçària, i el pont Gerald Desmond a Los Angeles (Estats Units) amb un pressupost de 540 milions d'euros.