Filtro Noticias
Filtre de recerca

La ministra de Foment assisteix a la posada en servei d'un tram de l'autovia SE-40, constru&iuml;da per FCC<br />

05/03/2013

La ministra de Foment assisteix a la posada en servei d'un tram de l'autovia SE-40, construïda per FCC

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha assistit avui a l'acte de posada en servei del nou tram de la circumval•lació de l'àrea metropolitana de Sevilla SE-40 a Alcalá de Guadaíra entre les autovies A-92 i A-376, construïda per FCC. A l'acte han assistit el vicepresident i conseller delegat del Grup de Serveis Ciutadans, Juan Béjar, i el president de FCC Construcción, Fernando Moreno, així com l'alcalde de Sevilla, Juan Ignacio Zoido.

 

La ministra de Foment assisteix a la posada en servei d'un tram de l'autovia SE-40, construïda per FCC<br />
El pressupost de l'obra puja a 70,96 milions d'euros, quantitat que sumada al cost de redacció del projecte, a l'import estimat de les expropiacions i a l'assistència tècnica per al control i vigilància de l'obra llança una inversió total de gairebé 80 milions d'euros. L'obra ha estat finançada per la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT).

 

El nou tram se suma en continuïtat al posat en servei amb anterioritat entre La Rinconada (connexió amb autovia A-4) i Alcalá de Guadaíra (connexió amb autovia A-92), de manera que ja estan en funcionament 15 quilòmetres d'aquesta nova autovia.

Es tracta d'un pas més en l'aposta decidida del Ministeri de Foment amb l’SE-40, infraestructura que permetrà la circumval•lació a Sevilla evitant el pas per la saturada SE-30.


Característiques tècniques

L'obra inclou la construcció de 5,96 km de tronc d'autovia de nou traçat. La secció transversal del tronc de l'autovia consta d'una doble calçada de 10,5 metres d'amplària, amb tres carrils per sentit de 3,5 metres, vorals exteriors de 2,5 metres, interiors d'un metre i una mitjana de 10 metres d'ample. Es completa la secció amb bermes exteriors d'un metre. Aquesta secció preveu la possible ampliació de l'autovia a quatre carrils per sentit en el futur.


Integració ambiental

En mesures d'integració ambiental s'han invertit 4,15 milions d'euros, i entre aquestes destaquen:

  • Seguiment del patrimoni arqueològic. En tres zones del traçat van aparèixer restes arqueològiques (Adaines II, Torrequinto, i Pozo de la Culebra) que van obligar a realitzar sondejos i operacions especials de moviment de terres per descobrir acuradament el material i retirar-lo per a la seva conservació independent. Tot el material recuperat ha estat posat a disposició de la Delegació Provincial de la Conselleria de Cultura de la Junta d'Andalusia.
  • Revegetació dels talussos de terraplens, illots i glorietes, així com desmunts, emprant terra vegetal i hidrosembres.
  • Protecció contra el soroll. Disposició de dues pantalles fonoabsorbents a les zones molt properes a edificacions.
  • Col•locació de tanca de tancament al llarg de l'autovia per impedir el pas de fauna terrestre a l'autovia.
  • Basses de decantació per interceptar possibles abocaments accidentals a les riberes del riu Guadaíra.
  • 14 passos de fauna.