Filtro Noticias
Filtre de recerca

Un consorci liderat per ACS i FCC construirà el Metro de Lima per 3.900 milions d'euros

27/03/2014

Un consorci liderat per ACS i FCC construirà el Metro de Lima per 3.900 milions d'euros

  • Els italians d'Impregilo i d'Ansaldo i l'empresa local Cosapi completen l'aliança d'empreses
  • El contracte consisteix en la construcció i operació de la línia 2 i un branc de la línia 4, que arribarà fins a l'aeroport 
  • El projecte donarà feina a més de 3.000 persones durant els cinc anys previstos per a la fase de construcció
     

 

 

Un consorci liderat per ACS i FCC construirà el Metro de Lima per 3.900 milions d'euros

Un consorci liderat per ACS i FCC ha aconseguit el contracte per al disseny, construcció, finançament, operació i manteniment de la línia 2 del Metro de Lima i d'un branc de la línia 4 que arribarà fins a l'aeroport, per un import de 3.900 milions d'euros. El termini previst per a la fase de construcció és de cinc anys, a partir dels quals començarà la d'operació, que serà de 30 anys.

El consorci guanyador del concurs (anomenat Nou Metro de Lima) està liderat per Dragados i Iridium, filials del Grup ACS, i per FCC, a través de la seva filial Vialia, juntament amb les empreses italianes Impregilo i Ansaldo. Aquesta última s'encarregarà de l'equipament dels sistemes electromecànics i del material rodant.També hi participa l'empresa local Cosapi. Així mateix, Metro de Madrid hi participa com a assessor del projecte.

El projecte adjudicat avui consisteix a construir 35 estacions de metro subterrànies unides al llarg de 35 quilòmetres de túnels. A les obres, hi participaran més de 3.000 professionals. L'elecció d'un sistema de transport subterrani permetrà un impacte menor en la vida de la ciutat, a més d'una transformació urbana veritable ja que molts terrenys en superfície per on transcorrerà el nou metro es convertiran en zones verdes.

La línia 2 tindrà una longitud de gairebé 27 quilòmetres i cobrirà l'eix est-oest de Lima des d’Ate fins a Callao, on FCC també duu a terme obres de condicionament del port d'aquesta localitat. Una vegada que estigui en funcionament, les seves 27 estacions de passatgers donaran servei a més de 600.000 persones al dia, que estalviaran fins a 90 minuts en el seu recorregut. En l'actualitat,calen dues hores i vint minuts per fer aquest trajecte en automòbil.

Per la seva banda, el branc de la línia 4 que unirà la capital peruana amb l'aeroport transcorrerà al llarg de vuit quilòmetres de túnel, des de les avingudes Faucett fins a Néstor Gambetta. En aquest trajecte es construiran vuit estacions.

A més, el contracte inclou l'execució de la superestructura, el subministrament de material rodant, la implementació de l'equipament electromecànic, els sistemes ferroviaris i l'alimentació elèctrica, necessaris perquè el metro pugui operar.

Solvència i referències mundials

Els integrants del Consorci Nou Metro de Lima tenenuna gran experiència i disposen de referències internacionals molt prestigioses en projectes de disseny, construcció i explotació de línies de metro. Actualment gestionen més de 100 concessions de transport a tot el món i han construït més de 3.650 quilòmetres de túnels, 800 d’aquests amb tuneladora. Alguns membres del consorci són experts en equipament i senyalització ferroviària, així com en la fabricació de material rodant.

Entre les seves referències més destacades hi ha els metros de Nova York, Toronto, Panamà, Londres, Copenhaguen, Roma, Milà, Buenos Aires, Riad o Doha, entre altres. A Espanya, han dut a terme els metros de Madrid, Barcelona, Sevilla, Bilbao i València.

El projecte presentat pel consorci a l'Agència de Promoció de la Inversió Privada (Proinversión), organisme pertanyent al Ministeri de Transports, situarà l'àrea metropolitana de Lima a l'avantguarda del transport urbà sostenible.